در حال بارگذاری فایل ...
اپ طهرون دردسترسی آسان‌تر

تعمیر کرکره برقی

تعمیر کرکره برقی

کرکره برقی یکی از بهترین و پر طرفدارترین درب های اتوماتیک است که به دلیل سهولت در باز و بسته کردن درب، از محبوبیت بالایی برخوردار است. مزیت کرکره برقی تنها به همین مورد ختم نمیشود، بلکه دوام و طول عمر بالا، امنیت و زیبایی ظاهری از دیگر دلایل این محبوبیت هستند. هرچند کرکره برقی دوام بسیار بالایی دارد، اما اگر به درستی نگهداری و سرویس نشود، ممکن است دچار خرابی شده و نیازمند تعمیر باشد. در این مقاله میخواهیم شما را با خرابی های رایج کرکره برقی و در نهایت فرآیند تعمیر کرکره برقی آشنا کنیم. اگر شما هم با مشکل خرابی کرکره برقی مواجه هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای استفاده از خدمات تعمیر کرکره برقی میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

خرابی های رایج در تعمیرات کرکره برقی

 

اشاره کردیم که کرکره برقی از طول عمر و دوام بسیار بالایی برخوردار است. دلیل دوام طولانی آن را میتوان استفاده از فلزات آلومینیوم و فولاد در ساخت این درب برقی دانست. اما عدم رسیدگی و سرویس به موقع، میتواند منجر به خرابی کرکره برقی شود. در صورت مشاهده نشانه های خرابی، تعمیر کرکره برقی را در اولویت کار خود قرار دهید. در ادامه به مهمترین عواملی که منجر به خرابی کرکره برقی میشود اشاره میکنیم. با دیدن این نشانه ها در اولین فرصت ممکن، از یک تکنسین حرفه ای بخواهید کرکره برقی شما را بررسی و عیب یابی نماید. و اما مهمترین دلایل خرابی کرکره برقی:

 خرابی کرکره برقی معمولاً به دلیل استهلاک تیغه ها در بلند مدت است و یا استفاده نادرست از این سیستم دلیل خرابی آن میباشد. موضوع دیگری که میتواند منجر به خرابی کرکره برقی شود، خراب شد یک یا چند تا از قطعات داخلی مانند موتور کرکره برقی، مدار فرمان یا همان بُرد کرکره برقی و یا ریموت کرکره برقی.

اما خبر خوب این است که در کلیه موارد گفته شده، خراب کرکره برقی قابل رفع و تعمیر است و اگر عیب یابی به درستی صورت گیرد، کرکره برقی شما مجدداً مثل روز اول کار میکند. به طور کلی خرابی کرکره برقی به دو دسته تقسیم میشود، خرابی مکانیکی و خرابی الکترونیکی. خرابی مکانیکی مربوط به استهلاک قطعات و تیغه ها است و خرابی الکترونیکی مربوط به سیستم برق، موتور کرکره برقی و خرابی برد کرکره برقی میباشد.

اگر پس از فشار دادن دکمه ریموت، کرکره برقی باز نشود، ابتدا باید ریموت را بررسی کنید، ضعیف بودن یا تمام شدن باتری ریموت، اولین چیزی است که توصیه میشود چک کنید. همچنین پاک نشدن کدهای ریموت و اتصال آن با مدارفرمان، از دیگر مواردی است که باید حتما آن را بررسی نمایید. اگر ریموت سالم باشد، مواردی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، نشانه های خرابی کرکره برقی هستند:

  • خرابی سنسور چشمی یا همان فتوسل
  • تراز نبودن تیغه های کرکره برقی با هم
  • وجود اختلال در مدارفرمان یا همان برد کرکره برقی
  • بروز اختلال در ریل های کرکره برقی
  • وجود اختلال در سیستم برقی

مواردی که به آنها اشاره کردیم، رایج ترین و اصلی ترین دلایل خرابی کرکره برقی هستند. به محض مشاهده چنین نشانه هایی با شماره ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ با کارشناسان تیم تهرون دُر تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، از خدمات حرفه ای ما استفاده نمایید.

تعمیر بخش های مختلف کرکره برقی

 

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که کار را به دست یک فرد کاربلد بسپارید. در غیر این صورت ممکن است نه تنها کرکره برقی شما تعمیر نشود، بلکه نسبت به قبل خراب تر هم بشود و هزیه زیادی را روی دست شما بگذارد! پس توصیه میشود به صورت خودسرانه وارد ماجرای تعمیر کرکره برقی نشوید و نیز تعمیر آن را به دست افراد غیر حرفه ای نسپارید. همانطور که قبلا هم گفتیم کرکره برقی بخش های مختلفی دارد که هر یک از آنها دچار اختلال شود، میتواند کل سیستم را دچار اختلال نماید. در ادامه بخش هایی از کرکره برقی که معمولاً دچار خرابی میشوند و نیاز به تعمیر دارند را برای شما توضیح میدهیم:

تعمیر برد کرکره برقی

 

برد کرکره برقی که به آن مدارفرمان و رسیور هم گفته میشود، یکی از مهمترین بخش سیستم کرکره برقی است. در صورتی که برد دچار اختلال و خرابی شود، کرکره برقی به درستی باز و بسته نمیشود. تعمیر رسیور کرکره برقی، نیازمند دانش تخصصی است و توصیه میشود برای تعمیر آن از افراد خبره کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که قطعات داخلی برد یا همان مدارفرمان بسیار حساس است و در صورتی که فرد غیر متخصص آن را باز کند، ممکن است دیگر قابل تعمیر نباشد و مجبور به خرید مجدد این دستگاه شوید.

تعمیر میکروسوئیچ کرکره برقی

 

یکی از بخش های کرکره برقی، میکروسوئیچ است. از طریق میکروسوئیچ میتوانید تراز بالا و پایین کرکره برقی را تعیین کنید. درون موتور ساید کرکره برقی دو عدد چرخ دنده به رنگ طلایی وجود دارد که برای تنظیم بالا و پایین کرکره است.

به عبارت دیگر برای اینکه بتوانید حد بالا و پایین کرکره را تنظیم نمایید، ابتدا باید آن را توسط ریموت کرکره به سمت بالا هدایت کنید و هر جا که به نظرتان از لحاظ ارتفاع کافی است، توقف نمایید و کلید ایست را بزنید. از طریق میکروسوئیچ میتوانید به راحتی این تنظیمات را انجام دهید. در جعبه موتور توبلار، یک ابزار وجود دارد که به آن آچار تنظیم گفته میشود. در صورتی که در جعبه موتور شما آچار تنظیم وجود ندارد، میتواند از آچار آلن به عنوان جایگزین استفاده نمایید.

اگر کمی دقت کنید، خواهید دید که روی بخش انتهایی موتور دو عدد سوراخ وجود دارد که یکی از آنها برای تنظیم حد پایین و دیگری برای تنظیم حد بالای کرکره برقی استفاده میشود. در صورتی که پس از نصب کرکره برقی احساس کردید که حد بالا و پایین کرکره برقی به اندازه دلخواه شما تراز نیست و یا پس از مدتی مشاهده نمودید که از حالت دلخواه و مورد نظر شما خارج شده است، میتوانید از طریق آچار تنظیم یا آچار آلن، میکروسوئیچ را تنظیم نمایید.

باید توجه داشته باشید که این بخش بسیار ظریف و حساس است و توصیه میشود برای بروز خرابی بیشتر، خودتان دست به کار نشوید و از یک تکنسین و یا نصاب حرفه ای کمک بگیرید.

قطعی برق کرکره برقی

 

قطعی برق و یا بروز اختلال در سیستم برق، یکی دیگر از مشکلاتی است که اغلب منجر به خرابی کرکره برقی میشود. اگر دکمه ریموت را میزنید و صدای موتور به گوش شما میرسد، اما کرکره برقی باز نمیشود، ممکن است مشکل از سوئیچ برق باشد. هر سیستم کرکره برقی دارای یک سوئیچ برق است که در صورت فشار دادن آن، کرکره به صورت اتوماتیک باز و بسته نخواهد شد. سوئیچ برق برای این طراحی شده است که در صورت قطع شدن برق، بتوانید درب را به صورت دستی باز و بسته نمایید و پشت درب پارکینگ گیر نکنید. چرا که برخی از موتورهای کرکره برقی از سیستم برق اضطراری یا باتری ups پشتیبانی نمیکنند و در صورت قطع شدن برق، به صورت اتوماتیک قابل باز و بسته کردن نمیباشد و باید به صورت دستی باز و بسته شود.

این سوئیچ به صورت یک طناب و یا به صورت کلید است که قطع و وصل میشود. گاهی اوقات ممکن است به اشتباه و به صورت تصادفی فعال شود، در این صورت شما با مشکل باز نشدن کرکره برقی مواجه خواهید شد. در صورت چنین اتفاقی کلید را تست کنید و در صورتی که فعال شده، آن را غیر فعال نمایید تا ارتباط خودکار بین موتور کرکره برقی و ریموت برقرار شود. در چنین شرایطی نیاز به تعمیر کرکره برقی پارکینگ ندارید و تنها لازم است سیستم برق را کنترل نمایید.

در رفتن یا خارج شدن تیغه ها ریل

 

یکی دیگر از مشکلاتی که به ندرت اتفاق می افتد، خارج شدن تیغه ها از ریل است. این اتفاق میتواند دلایل مختلفی از جمله نصب غیر حرفه ای، ریل ها و یراق آلات بی کیفیت و در نهایت وارد شدن ضربه شدید به تیغه های کرکره برقی داشته باشد. در صورت خارج شدن تیغه ها از ریل، حتماً و اکیداً با تعمیرکار و نصاب کرکره برقی تماس بگیرید.

تعمیر ریموت کرکره برقی

 

ست شدن ریموت با موتور کرکره برقی، از طریق کددهی با مدارفرمان انجام میشود. یکی از دلایلی که منجر به باز نشدن کرکره برقی میشود، پاک شدن کدهای ریموت است. در صورتی که کدها پاک شده باشند؛ میتوانید به طور مجدد ریموت را کددهی نمایید. اگر ریموت شما بلوتوثی است، از طریق بلوتوث با یکی از ریموت های قدیمی این کار را انجام دهید، اگر ریموت به صورت لرنی است از طریق کلید لرن اقدام نمایید و اگر ریموت شما از نوع دیپ سوئیچ است، این کار را به کمک فروشنده یا نصاب کرکره برقی انجام دهید.

ضعیف شدن باتری ریموت کرکره برقی

 

یکی از رایج ترین مشکلات ریموت کرکره برقی، ضعیف شدن یا تمام شدن باتری ریموت است. بنابراین در صورتی که پس از فشار دادن دکمه ریموت، کرکره برقی باز نشد، در اولین اقدام، باتری ریموت را چک نمایید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

چرا که اگر باتری ریموت تمام شده و یا ضعیف شده باشد، قادر به ارسال سیگنال هایی که برای باز شدن درب، لازم است به مدار فرمان ارسال شود، نخواهد بود. لذا لازم است باتری ریموت چک و در صورت نیاز تعویض شود.

تعویض قطعات کرکره برقی

 

برخی قطعات داخلی و یا خارجی کرکره برقی که به آنها متعلقات هم گفته میشود، ارزش تعمیر ندارند و در صورت خرابی، لازم است تعویض شوند. این موارد شامل چشمی یا همان فتوسل، اندکپ، صفحه پلیت و مویی ریل کرکره برقی میشوند. این قطعات اگر خراب شوند، معمولاً قابل تعمیر نیستند و در صورت خراب شدن، باید تعویض شوند. نکته مهم در مورد این قطعات این است که عیب یابی به طور دقیق انجام شود و دقیقاً مشخص شود که کدام قطعه مشکل دارد. در مجموعه تهرون دُر انواع قطعات، یراق آلات و متعلقات کرکره برقی وجود دارد و کلیه اقلام به همراه ضمانت نامه اصالت کالا ارائه میشوند.

تعمیر یو پی اس کرکره برقی

 

 در حال حاضر در بسیاری از سیستم های کرکره برقی از یو پی اس استفاده میکنند. چرا که وجود ups برق مورد نیاز برای قطع شدن برق و یا بروز اختلال در سیستم برق را در خود ذخیره میکند تا در صورت قطع شدن برق، بتوان درب را به صورت اتوماتیک و از طریق ریموت باز و بسته نمود. از آن جایی که دو نوع یو پی اس

ac  و dc در بازار وجود دارد، تعمیر یو پی اس نیز دو نوع است. یو پی اس های DC دارای دو عدد باتری هستد که انرژی مورد نیاز در هنگام قطع شدن برق را تامین میکنند. یو پی اس های AC فقط در هنگام وجود برق میتوانند کار کنند. یو پی اس ها نیز علیرغم عمر مفید طولانی که دارند، ممکن است مانند هر قطعه الکترونیک دیگری دچار خرابی و مشکل شوند. رایج ترین مشکلات یو پی اس کرکره برقی عبارتند از:

  • خرابی سنسورهای چشمی درب کرکره برقی
  • ضعیف شدن یا تمام شدن باتری کنترل فرستنده
  • عدم قرار گیری در مسیر درست و تراز
  • وجود مشکل در برق کرکره برقی
  • وجود مانعی که باعث مسدود شدن روند فعالیت این قطعه شده

خبر خوب این است که در مجموعه تهرون در تعمیر باطری کرکره برقی و تعمیر یو پی اس کرکره برقی به راحتی امکان پذیر است. برای دریافت خدمات تعمیر ups کرکره برقی و نیز باتری ups میتوانید با ما در تماس باشید.

کدام قطعه ممکن است خراب شده باشد؟

 

تا به این جای کار متوجه شدید که کرکره برقی قطعات و یراق آلات زیادی دارد که این سیستم را تشکیل داده اند. هریک از این قطعات به خودی خود مهم و ضروری هستند و خرابی هر یک از آنها میتواند در سیستم کرکره برقی اختلال ایجاد کند. اما در این میان برخی از بخش ها و قسمت های، جزو اصلی ترین بخش های سیستم به شمار میروند. به عنوان مثال خراب شدن موتور کرکره برقی، خراب شدن برد کرکره برقی و آسیب دیدن تیغه های کرکره برقی، یک مشکل جدی و اساسی تلقی میشود. چرا که موتور کرکره برقی وظیفه تامین انرژی مورد نیاز کرکره برقی را تامین میکند، برد وظیفه دریافت سیگنال ها از ریموت و صادر کردن فرمان باز و بسته کردن درب را به عهده دارد و تیغه ها اصلی ترین اجزای کرکره برقی هستند که اگر آسیب ببینند، باز و بسته شدن کرکره برقی غیر ممکن است.

توصیه میشود برای مشخص شدن مشکل اصلی و عیب یابی دقیق و اینکه بدانید دقیقا کدام قطعه و کدام بخش از کرکره برقی دچار اختلال و مشکل شده است، از یک تکنسین حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. همچنین مجموعه تهرون در آماده ارائه خدمات تعمیر کرکره برقی و تعویض قطعات کرکره برقی، تنظیم مدار فرمان و به طور کلی عیب یابی کرکره برقی میباشد. برای رفع مشکل و دریافت خدمات میتوانید همین حالا با شماره ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین در این مجموعه امکان آموزش تعمیر کرکره برقی وجود دارد و برای یادگیری تعمیر کرکره برقی مغازه و متعلقات آن میتوانید به مجموعه تهرون در مراجعه و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

ضمانت تعمیر کرکره برقی

 

کرکره برقی یک درب برقی بسیار کاربردی است که خرابی آن میتواند برای شما معضلاتی را ایجاد نماید. از این رو در صورت خراب تیغه ها و یا هریک از قطعات کرکره برقی، در اولین فرصت با یک مجموعه معتبر و با تجربه و  کارشناسان حرفه ای مشکل کرکره برقی را مطرح نمایید. در مجموعه تهرون در در ازای ارائه خدمات تعمیر کرکره برقی به شما ضمنانت اصالت کالاها و قطعات تعمیر و تعویض شده ارائه میشود.

این ضمانت نشان دهنده اطمینان مجموعه تهرون در از کادر فنی و خدمات و کالاهای خود و نیز ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان است. فراموش نکنید که تشخیص صحیح عیب و یا عیب یابی، از فرآیند تعمیر مهمتر است. چرا که در صورت عیب یابی اشتباه، تعمیر درستی صورت نخواهد گرفت. لذا در صورت خراب کرکره برقی میتوانید برای تعمیر کرکره برقی به مجموعه تهرون در مراجعه نمایید.

هزینه تعمیر کرکره برقی

 

در صورتی که با نشانه های خرابی کرکره برقی مواجه شوید و بخواهید برای تعمیر کرکره برقی اقدام نمایید، اولین سوال شما این است که هزینه تعمیر کرکره برقی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هزینه تعمیر کرکره برقی به عوامل مختلفی از جمله نوع خرابی، شدت خرابی، نیاز به تعویض قطعه، خارجی یا ایرانی بودن قطعه، دستمزد تکنسین و در نهایت مجموعه ای که برای رفع خرابی و تعمیر کرکره برقی به آن مراجعه نموده اید، دارد. لذا توصیه میشود برای اطلاع از هزینه تعمیر کرکره برقی و هزینه تعمیر موتور کرکره برقی و نیز دریافت مشاوره رایگان عیب یابی، با تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ با مجموعه تهرون در تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل کرکره برقی شما شناسایی و رفع شود.

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این محتوا درباره اجزای مختلف کرکره برقی، دلایل خرابی کرکره برقی و در نهایت تعمیر کرکره برقی صحبت کردیم. گفتیم که کدام قطعات قابل تعمیر و کدام یک غیر قابل تعمیر هستند و در صورت خرابی باید تعویض شوند. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را درباره تعمیر کرکره برقی در اختیار شما قرار داده باشد. برای دریافت خدمات تعمیر کرکره برقی و تعویض قطعات میتوانید روی مجموعه تهرون در حساب کنید و از خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

طهرون در
درب های اتوماتیک شیشه ای، کرکره هوشمند، جک‌های پارکینگ، دوربین مداربسته، دزدگیر سقف متحرک، چتر، سایه های بان های دستی و برقی
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ج
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
میدان انقلاب، جمال زاده جنوبی، پلاک ۷۷
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به طهرون در می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین