در حال بارگذاری فایل ...
اپ طهرون دردسترسی آسان‌تر

تجهیزات کرکره برقی

تجهیزات کرکره برقی

کرکره برقی یکی از ایمن ترین انواع درب اتوماتیک است که در سال های در ردیف پر فروش ترین درب های برقی قرار گرفته است. دلیل این محبوبیت را میتوان علاوه بر بالا بودن امنیت، سهولت در استفاده، عدم ایجاد سر و صدا، تنوع بالا در طرح و رنگ و برخورداری از ویژگی هایی مانند ضد آب، ضد سرقت و ضد حریق بودن، دانست. شاید تصور کنید سیستم کرکره برقی از تیغه های کرکره و موتور تشکیل شده است. در حالی که کرکره برقی علاوه بر موارد گفته شده، از اقلام و تجهیزاتی جانبی تشکیل شده که هریک به سهم خود در عملکرد صحیح کرکره برقی تاثیرگذار هستند. در این مقاله میخواهیم درباره لوازم جانبی و تجهیزات کرکره برقی صحبت کنیم. پس اگر در آستانه خرید کرکره برقی هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای اطلاع از قیمت تجهیزات کرکره برقی و دریافت مشاوره رایگان خرید تجهیزات کرکره برقی میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید.

اجزای تشکیل دهنده سیستم کرکره برقی

 

اشاره کردیم که سیستم کرکره برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که دست به دست هم میدهند و عملکرد صحیح کرکره را رقم میزنند. همچنین اگر هر یک از این اجزا دچار اختلال شوند، سیستم کرکره به درستی کار نخواهد کرد. در ادامه هریک از اجزای سیستم کرکره برقی را به شما معرفی میکنیم.

تیغه کرکره برقی

 

یکی دیگر از اصلی ترین اجزای سیستم کرکره برقی، تیغه ها هستند. در واقع از کنار هم قرار گرفتن تیغه ها، کرکره برقی تشکیل میشود. به این صورت که تیغه ها به صورت افقی در کنار هم مونتاژ میشوند و ساختار کرکره برقی شکل میگیرد. سپس درون ریل هایی که در دو طرف دیوار نصب شده اند، قرار میگیرند و با استفاده از نیروی موتور، به سمت بالا و پایین حرکت میکنند و باز و بسته میشوند.

برندهای مختلف تیغه کرکره برقی در بازار وجود دارد که از جمله معروف ترین آنها میتوان به تیغه آلما، تیغه آکبا، تیغه آکرول و  تیغه وینکس اشاره کرد. تیغه کرکره برقی به طور کلی از جنس آلومینیوم و یا فولاد ساخته میشود. تیغه های آلومینیومی از جنس آلومینیوم خالص هستند و ضایعات آلومینیوم در آنها وجود ندارد. همچنین تیغه های فولادی از فولاد با کیفیت ساخته شده و ضایعات در آن نقشی ندارد.

هر دو تیغه از مقاومت بسیار بالای در برابر ضربه و فشار برخوردارند و امنیت بسیار بالایی دارند. اما تیغه فولادی به دلیل استحکام بسیار بالا، در بازار به عنوان تیغه ضد سرقت شناخته میشود. هر دو تیغه کاملاً ضد آب بوده و در برابر بارش باران و برف و یا شستشوی کرکره برقی، مقاوم هستند. ضد حریق بودن، ضد زنگ بودن و ضد یخ بودن از دیگر ویژگی های این نوع تیغه است.

علاوه بر تیغه های متداول که درباره آنها توضیح دادیم، تیغه های دیگری مانند تیغه پلی کربنات، تیغه رول گیتر و تیغه پانچ در بازار وجود دارند که مشتریان میتوانند بر اساس نیاز خود و بودجه ای که برای خرید کرکره در نظر گرفته اند، خریداری نمایند.

موتور کرکره برقی

 

موتور کرکره برقی که به آن مغز متفکر سیستم کرکره برقی نیز گفته میشود، وظیفه تامین نیروی مورد نیاز کرکره برقی را به عهده دارد. به این صورت که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند و نیروی لازم برای باز و بسته شدن کرکره را تامین میکند. از آن جایی که تیغه های کرکره برقی انواع مختلفی دارند و نیز کرکره برقی مصارف مختلفی دارد و برای اماکن با کاربری های مختلف استفاده میشود، موتور کرکره برقی نیز تنوع بالایی دارد.

 

به طور کلی اگر بخواهیم انواع موتور کرکره برقی را تقسیم بندی کنیم باید بگوییم دو نوع موتور کرکره برقی در بازار وجود دارد. موتور ساید کرکره برقی و موتور توبلار کرکره برقی. شاید برایتان سوال باشد که فرق بین این دو موتور چیست و هریک برای چه منظوری استفاده میشود؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم موتور ساید کرکره برقی در مقایسه با موتور توبلار، قوی تر است و برای تیغه های سنگین وزن، درب هایی که عرض و ارتفاع زیادی دارند و در نهایت ساختمان هایی که میانگین تردد خودرو در پارکینگ آن زیاد است، یک گزینه ایده آل است.

 

در مقابل برای تیغه هایی که وزن سبک تری دارند، عرض و ارتفاع درب کمتر است و یا پنجره هایی که روی آن ها کرکره برقی نصب شده و در یا تردد عبور خودروها کمتر است، موتور توبلار یک گزینه مناسب است.

 

اگر به لحاظ ظاهری بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم موتور ساید کرکره برقی حجم بیشتری را اشغال میکند در حالیکه موتور توبلار درون یک لوله نصب میشود و حجم زیادی اشغال نمیکند. از این رو اگر با کمبود جا مواجه هستید، موتور توبلار میتواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

 

مقایسه در باب قیمت نیز نشان میدهد که موتور ساید در مقایسه با موتور توبلار، قیمت بالاتری دارد. البته مشخصات فنی موتور ساید نیز در مقایسه با موتور توبلار، قوی تر است. به طور کلی اگر به دنبال یک موتور قوی برای درب اتوماتیک خود هستید، موتور ساید بهترین گزینه است و اگر درب شما سبک است و تردد بالایی ندارد، خرید موتور توبلار به شما پیشنهاد میشود.

 

موتور ساید معمولاً برای پارکینگ ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و مراکز تفریحی استفاده میشود. همچنین این موتور برای ساختمان های صنعتی مانند انبار و سوله کارخانجات و کارگاه های تولیدی، قابل نصب است. موتور توبلار نیز میتواند برای مصارف خانگی، فروشگاهی و در برخی موارد صنعتی، قابل استفاده باشد.

 

برای بازدهی هرچه بیشتر و بهتر از موتور کرکره برقی پیشنهاد میشود سرویس های دوره ای در نظر بگیرید، برای موتور ساید، کاور نصب نمایید، موتور کرکره برقی را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید تا در صورت خرابی، بتوانید از خدمات تعمیر و تعویض موتور استفاده نمایید.

صفحه پلیت کرکره برقی

 

صفحه پلیت قطعه ای است که به عنوان پایه اصلی برای نصب موتور کرکره برقی به صورت دوتایی یا جفت مورد استفاده قرار میگیرد. به این صورت که قسمت بالای موتور از دو نقطه به صفحه پلیت متصل میشود به طوریکه موتور در مرکز صفحه پلیت قرار بگیرد. صفحه پلیت علاوه اینکه موتور در جای خود نگه میدارد، بلکه وظیفه نگهداشتن اندکپ را نیز بر عهده دارد. بر اساس تنوع موتور های کرکره برقی، صفحه پلیت نیز متنوع است. به عبارت دیگر صفحه پلیت موتور توبلار با صفحه پلیت موتور ساید تفاوت دارد. برای انتخاب و خرید صفحه پلیت بهتر است کارشناس فروش و یا نصاب کرکره برقی را در جریان نوع موتور کرکره برقی قرار دهید تا گزینه مناسب را به شما پیشنهاد بدهند.

شفت کرکره برقی

 

شفت که به آن لوله نیز گفته میشود، در واقع به صورت یک استوانه گرد یا چند ضلعی میباشد که از جمله قطعات اصلی کرکره برقی است. بدون شفت، نصب کرکره برقی امکان پذیر نیست. به این صورت که تیغه های کرکره برقی به واسطه حرکت شفت از طریق نیروی تامین شده توسط موتور، حرکت صفحه پلیت و اندکپ، حرکت میکنند و باز و بسته میشوند. شفت معمولاً از جنس آهن و یا فولاد ساخته میشود و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد. ابعاد و ضخامت شفت باید متناسب با وزن و ضخامت تیغه و نوع موتور کرکره برقی انتخاب شود. به طور کلی هر اندازه قطر شفت بیشتر باشد، کارایی آن بالاتر است. در کرکره هایی که موتور آنها ساید است، لوله شفت از یک طرف به گیربکس و از طرف دیگر توسط اندکپ و بلبرینگ به صفحه پلیت وصل می شود.

مویی کرکره برقی

 

یکی دیگر از بخش های کرکره برقی، مویی کرکره برقی است که به صورت توپی وجود دارد و در اندازه دلخواه و مورد نظر مشتریان، عرضه میشود. محل قرار گرفتن مویی داخل ریل کرکره برقی است و کاربرد آن جذب گرد و غبار و مانع شدن از آسیب گرد و غبار به بخش های داخلی کرکره است. کاربرد دیگر مویی، جلوگیری از سر و صدای تیغه ها، در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی میباشد. مویی معمولا از جنس پلاستیک است و ضخامت های مختلفی دارد. برای انتخاب بهینه لازم است اندازه ریل را در نظر داشته باشید و بر اساس آن مویی خریداری کنید که خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشد. به یاد داشته باشید که مویی ضخیم، حرکت تیغه های کرکره برقی را سخت میکند و مویی نازک کارایی لازم را ندارد.

اندگپ و بلبرینگ کرکره برقی

 

یکی دیگر از قسمت های سیستم کرکره برقی، اندکپ و بلبرینگ است. به این صورت که یک سر آن به شفت جوش داده میشود و سر دیگر از طریق یاتاقان، به صفحه پلیت متصل میشود. در نتیجه بار یک طرف کرکره برقی را اندکپ بلبرینگ به دوش میکشد. بار سمت دیگر را نیز موتور بر عهده دارد. این قطعات معمولاً از فولاد ساخته شده و در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

جاقفلی کرکره برقی

 

اگر ساختمان مورد نظر شما به امنیت بسیار حساس است، به عنوان مثال قرار است کرکره برقی را برای بانک، صرافی و یا طلافروشی خریداری نمایید، پیشنهاد میشود برای افزایش امنیت، روی کرکره برقی، جاقفلی برقی نصب نمایید.

جا قفلی در دو نوع جاقفلی ساده و جا قفلی برقی در بازار وجود دارند. جاقفلی برقی در واقع دو ورقه آهنی با عرض 3 الی 5 سانتی متر است که به شما اجازه میدهد برای امنیت بیشتر، قفل جدید به درب اضافه نمایید. روی صفحات جاقفلی، چند سوراخ برای نصب جاقفلی وجود دارد. یک سمت جاقفلی به دیوار و سمت دیگر آن به کرکره برقی متصل میشود. برای مشخص کردن محل قرارگیری جاقفلی، باید کرکره برقی را به طور کامل ببندید تا محل دقیق پیچ ها برای بسته شدن روی دیوار مشخص شود.

جاقفلی برقی در مقایسه با جاقفلی معمولی، از امنیت بالاتری برخوردار است و به هیچ عنوان بدون استفاده از ریموت قابل باز کردن نیست. معروف ترین برند جاقفلی برقی، هایا است که این جاقفلی را میتوانید برای امنیت بیشتر از مجموعه طهرون در خریداری نمایید.

آچار خلاص کن کرکره برقی

 

اگر درون جعبه موتور کرکره برقی را نگاه کنید، ابزاری به نام آچارخلاص کن یا اهرم خلاص کن خواهید یافت. این آچار برای زمانی که برق قطع شود و یا اختلالی در سیستم برق به وجود بیاید، تعبیه شده است. موتور کرکره برقی به طور کلی دو نوع AC و DC است. نوع اول از سیستم برق اضطراری پشتیبانی نمیکند. اما نوع دوم دارای ups یا سیستم برق اضطراری است. زمانی که برق قطع میشود، کرکره های دارای ups را میتوان با استفاده از ریموت و به صورت اتوماتیک باز و بسته نمود. اما کرکره های فاقد یو پی اس، باید از طریق آچار خلاص کن به صورت دستی تبدیل شوند و آنها را به صورت دستی باز و بسته نمود. همچنین آچار خلاص کن از سقوط ناکهانی کرکره برقی جلوگیری میکند و تلفات جانی و مالی را به حداقل ممکن میرساند. بهتر در زمان نصب کرکره برقی از تکنسین مربوطه بخواهید کارکردن با آچار خلاص کن و تبدیل وضعیت اتوماتیک به دستی کرکره برقی را به شما آموزش دهد.

چشمی کرکره برقی

 

یکی دیگر از قسمت های ارزشمند در کرکره برقی، چشمی است که به آن فتوسل هم گفته میشود. چشمی به صورت جفت است که در بیرو درب پارکینگ و در ارتفاع 60 سانتی متری سطح زمین نصب میشود و از طریق اشعه مادون قرمز کار میکند. نکته مهم نصب چشمی این است که باید حتما در یک راستا و در مقابل یکدیگر نصب شوند تا بتوانند با هم ارتباط برقرا کنند. مکانیزن عملکرد چشمی به این صورت است که بر پایه تشخیص مانع طراحی شده است. به عبارت دیگر در صورتی که مانعی بین دو چشمی قرار بگیرد، ارتباط بین دو چشمی شکسته میشود و در نتیجه فرمان باز و بسته شدن درب به صورت موقت، متوقف میشود. روی هر چشمی یک واشر تعبیه شده که از ورود آب و نفوذ رطوبت جلوگیری میکند. اما قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب و یا وارد شدن ضربه به چشمی میتواند عملکرد آن را مختل نماید. از این رو توصیه میشود در صورتی که ساختمان مورد نظر شما رو به آفتاب قرار گرفته است، برای چشمی ها سایبان نصب نمایید.

برد و ریموت کرکره برقی

 

مدار فرمان کرکره برقی که به آن برد هم گفته میشود، یکی دیگر از مهمترین قطعات این سیستم است. در واقع مدارفرمان، مدیریت دستورهای صادر شده از سوی ریموت مبنی بر باز و بسته شدن کرکره برقی را بر عهده دارد. به این صورت که سیگنال ها را از ریموت دریافت نموده و آن را برای باز و یا بسته شدن درب، به موتور کرکره برقی ارسال میکند. این قطعه دارای سوکت، برق و چشمی است و کلیه سیم های موتور کرکره برقی از طریق همین سوکت به مدارفرمان وارد میشود.  

 

برد کرکره برقی قابل تنظیم برای زمان بندی باز و بسته شدن به صورت خودکار است و نیز میتوان آپشن اتوکلوز یا بسته شدن خودکار را روی آن فعال سازی نمود. تا پس از ورود یا خروج کاربر، درب را به صورت اتوماتیک ببندد.

 

ریموت نیز از دیگر ابزاهای کاربردی کرکره برقی است که بدون استفاده از آن، درب باز و بسته نمیشود. در واقع ریموت وظیفه ارسال پیام کاربر مبنی بر باز و بسته شدن درب به مدارفرمان را دارد. این قطعه دارای برد 30 الی 50 متر میباشد که یعنی از مسافت 30 الی 50 متر دورتر میتوان کرکره برقی را باز و بسته نمود. اگر عمرکرد کرکره برقی با اختلال رو به رو شود، لازم است در مرحله اول باتری ریموت مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که خالی شدن باتری کرکره برقی، میتواند اولین عامل کُند شدن فرآیند باز و بسته شدن کرکره باشد.

 

ترجیحا ریموت را به دسته کلید اصلی آویزان نکنید چرا که برخورد کلید ها با ریموت میتواند شبکه و قطعات ظریف داخلی آن را دچار آسیب نمایند. همچنین از قرار دادن ریموت در مجاورت رطوبت و آب جدا خودداری نمایید. چرا که نفوذ آب، ریموت را به طور کامل خراب میکند. موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که از قرار دادن ریموت در کنار سایر لوازم الکترونیکی به ویژه گوشی موبایل بپرهیزید چرا که لوازم الکتروننیکی قوی، به راحتی باتری ریموت را خالی میکنند.

فلاشر درب اتوماتیک پارکینگ

 

یکی دیگر از لوازم جانبی کرکره برقی، فلاشر است که در واقع یک چشمک زن برای اطلاع دادن باز و بسته شردن کرکره برقی به شمار می‌آید. این قطعه به طور مستقیم به مدارفرمان وصل میشود و نصب آن خیلی ضروری نیست. به عبارت دیگر شاید وجود این قطعه به اندازه چشمی اهمیت نداشته باشد، اما در میتواند یک هشدار دهنده مناسب برای باز و بسته شدن درب به ویژه در شب باشد. فلاشر در دو ولتاژ 24 و 220 ولت کار میکند و بیشتر برای فروشگاه ها، مغازه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت تجهیزات کرکره برقی

 

اگر برای خرید هریک از لوازم بالا، به بازار مراجعه کرده باشید و یا در فروشگاه های اینترنتی کالای مورد نظر خود را جستجو نموده باشید، میدانید که قیمت تجهیزات کرکره برقی با یکدیگر متفاوت است. چرا که قیمت این کالاها به عوامل مختلفی از جمله برند سازنده، مشخصات فنی و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار میدهد و در پایان به وارداتی یا داخلی بودن این کالاها بستگی دارد. از این رو برای اطلاع از قیمت دقیق لوازم جانبی و تجهیزات کرکره برقی، میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان خرید لوازم جانبی، از آخرین قیمت این تجهیزات مطلع شوید.

خرید تجهیزات کرکره برقی

 

اگر قصد خرید تجهیزات کرکره برقی استاندارد و با کیفیت را دارید، خرید این لوازم را از مجموعه طهرون در به شما پیشنهاد میکنیم. در این مجموعه کلیه کالاها با ضمانت نامه اصالت کالا و گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه میشود. همچنین امکان ارسال به تهران و سراسر ایران در این مجموعه وجود دارد. فاصله شما با بهترین لوازم جانبی کرکره برقی، تنها یک تماس است!

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این مطلب درباره تجهیزات کرکره برقی و لوازم جانبی آن صحبت کردیم. گفتیم که هریک از این تجهیزات چه کاربردی دارند و در کدام قسمت استفاده میشوند. همچنین اشاره کردیم که خراب شدن هریک از آنها منجر به بروز اختلال در سیستم کرکره برقی است. در انتها عوامل تاثیرگذار بر قیمت تجهیزات کرکره برقی را به شما گفتیم و بهترین مرکز فروش تجهیزات را به شما معرفی کردیم. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را پیرامون تجهیزات کرکره برقی در اختیار شما قرار داده باشد. برای خرید انواع لوازم جانبی کرکره برقی میتوانید با ما در تماس باشید.

طهرون در
درب های اتوماتیک شیشه ای، کرکره هوشمند، جک‌های پارکینگ، دوربین مداربسته، دزدگیر سقف متحرک، چتر، سایه های بان های دستی و برقی
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ج
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
میدان انقلاب، جمال زاده جنوبی، پلاک ۷۷
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به طهرون در می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین