در حال بارگذاری فایل ...
اپ طهرون دردسترسی آسان‌تر

نصب کرکره برقی

نصب کرکره برقی

یکی از کاربردی ترین مدل های درب برقی و درب اتوماتیک، کرکره برقی میباشد چرا که نصب کرکره برقی برای ساختمان شما مزایای ویژه ای از جمله امنیت، زیبایی و راحتی را به ارمغان می آورد. همچنین از آن جایی که کرکره برقی از جنس آلومینیوم ساخته شده، دوام بالایی دارد و با انواع شرایط آب و هوایی به سادگی سازگار است. مهمترین نکته برای کارکرد طولانی مدت این درب اتوماتیک، نصب کرکره برقی به طرز صحیح و به شکل حرفه ای است. نکته دیگر این است که بر اساس نیاز و بودجه ای که برای خرید کرکره برقی در نظر گرفته اید، یک محصول کارآمد خریداری نمایید. در این مطلب میخواهیم درباره لوازم مورد نیاز برای نصب کرکره برقی و مراحل نصب این درب با شما صحبت کنیم. اگر در آستانه خرید و نصب کرکره برقی هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین در صورت نیاز به خدمات نصب کرکره برقی میتوانید همین حالا با مجموعه تهرون با شماره ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ در تماس باشید و ضمن اطلاع از جزئیات خدمات انواع نصب کرکره برقی، مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

لوازم و قطعات مورد نیاز برای نصب درب کرکره برقی

 

برای نصب کرکره برقی به یک سری ابزارها و تجهیزات نیاز دارید. در این بخش میخواهیم ابزارهای مورد نیاز را به شما معرفی کنیم تا این موارد را پیش از نصب آماده و در دسترس خود قرار دهید. استفاده از این ابزار آلات، ضمن افزایش سرعت فرآیند نصب کرکره برقی، این فرآیند را برای شما ساده تر میکند. و اما لیست لوازم و ابزار آلات مورد نیاز:

  • دستگاه فرز برای بریدن آهن 
  • دستگاه جوش
  • دریل
  • مته مناسب برای آهن
  • هیلتی بتون کن
  • فنر سیم کش
  • تراز
  • متر و خط کش
  • سیم و کابل
  • ورق آهنی
  • آچار آلن
  • آچار فرانسه
  • آچار تخت
  • انبر قفلی
  • سیم چین
  • انبردست
  • چکش
  • پیچ گوشتی
  • فازمتر
  • گونیا
  • گیره
  • پرچ کن و میخ مربوطه
  • نردبان
  • نخ و ریسمان
  • پیچ و رول پلاک
  • شاقول

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین ابزارها برای نصب کرکره برقی است. نصابان حرفه ای و اهالی فن، قطعا با این دستگاه ها آشنایی لازم دارند و این موارد را از پیش تهیه نموده اند.

مراحل نصب کرکره برقی

 

همانطور که اشاره کردیم نصب کرکره برقی دارای چند مرحله است که یکی پس از دیگری باید طی شود. در این بخش مراحل را یکی یکی برای شما توضح میدهیم تا به خوبی با فرآیند نصب کرکره برقی آشنا شوید.

نصب پروفیل درب کرکره ای (آهن کشی)

 

اولین مرحله نصب کرکره برقی شامل آهن کشی و تراز نمودن پروفیل های آهنی است. لازم است این پروفیل ها با استفاده از تراز لیزری و شاقول به طور دقیق تراز شوند. به یاد داشته باشید که این مرحله مهمترین و اساسی ترین مرحله نصب کرکره برقی است چرا که کمک میکند تیغه با هم تراز باشند و به راحتی درون ریل حرکت کنند. همچنین از ایجاد سر و صدا در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی به واسطه تراز نبودن تیغه ها، جلوگیری میکند.

هر دو پروفیل در طرفین کرکره برقی باید باید دقیقاً رو به روی هم و در یک راستا باشند. پس از تراز نمودن پروفیل ها به طور دقیق، یک نفر باید پروفیل را محکم نگهدارد و نفر دیگر پروفیل را به ستون محلی که قرار است کرکره برقی نصب شود، جوش بدهد. از این رو توصیه میشود حتماً برای نصب کرکره برقی یک دستیار به همراه خود داشته باشید.

اگر ستون مورد نظر آهنی باشد، فرآیند جوش دادن پروفیل، راحت است. اما در صورتی که ستون از جنس بتن باشد، در ابتدا باید با استفاده از هیلتی، یک سوراخ روی ستون ایجاد نماییم، سپس یک عدد میلگرد داخل سوراخ بکاریم و از این طریق بتوانیم پروفیل ها را به میلگرد جوش بدهیم. در این مرحله نکته بسیار مهم این است که فاصله بادخور و تراز بودن پروفیل را به شکل درست رعایت کنیم. در غیر این صورت ادامه نصب کرکره برقی هر چقدر هم حرفه ای اجرا شود، بی فایده و بی ثمر است.

نصب صفحه پلیت درب های برقی با موتور توبولار

 

پس از اینکه هر دو پروفیل را با روش هایی که توضیح دادیم، سر جای خود و با فاصله مناسب بادخور، نصب نمودیم، در واقع میتوانیم بگوییم پایه های اصلی نصب کرکره برقی را ایجاد کرده ایم. حال به سراغ مرحله دوم نصب کرکره برقی، یعنی نصب صفحه پلیت ها میرویم. در موتورهای توبلار، دو عدد صفحه پلیت وجود دارد که روی آنها شیارهای نواری شکل برای کنترل و تنظیم فاصله تیغه ها تا مرکز شفت، طراحی شده است.

در موتورهای ساید نیز دو صفحه پلیت در جعبه موتور کرکره برقی وجود دارد که یکی از صفحات کمی بزرگتر است و زنجیر گیربکس روی آن تعبیه شده و روی صفحه دیگر، بلبرینگ قرار دارد. در این مرحله، ارتفاعی که میخواهیم کرکره برقی در آن ارتفاع نصب شود را مشخص نموده و با استفاده از تراز لیزری یا شیلنگ تراز، این اندازه را در سمت دیگر نیز ثبت میکنیم.

از این طریف مرکز صفحه پلیت ها در یک ارتفاع مشخص قرار میگیرد. توجه داشته باشید که این مرحله نیز باید به درستی اجرا شود چرا که در غیر این صورت با برخورد تیغه ها به یکدیگر در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی و ایحاد سر و صدای ناهنجار مواجه خواهید شد.

نصب شفت کرکره برقی

 

پس از اتصال صفحه پلیت ها و تراز نمودن آنها، نوبت شاسی کشی یا آهن کشی درب به منظور نصب کرکره برقی است. درام از یک سمت به بلبرینگ یا همان اندکپ متصل است و از سمت دیگر به موتور کرکره برقی وصل میشود. برای نصب موتور توبلار، فرآیند راحتی را پیش رو داریم، چرا که در این در سمتی که موتور قرار میگیرد، موتور را وارد محفظه درام نموده و روی بخش سری موتور که یک جای پیچ وجود دارد را با اندازه گیری فاصله سوراخ پیچ از ابتدای لوله درام، نشانه گذاری و سوراخ میکنیم.

سپس موتور را وارد درام نموده و پیچ سری را به درام میبندیم. با این کار موتور و درام با هم فیکس میشوند و هنگامی که موتور شروع به چرخش میکند، درام نیز با آن میچرخد و در سمت دیگر درام اندکپ قرار میگیرد. اندکپ نیز شامل 2 عدد پولکی و یک شفت است که یک سمت شفت، بلبرینگ قرار دارد و سمت دیگر آن به پولکی جوش میخورد. یک پولکی نیز به صورت آزاد در شفت وجود دارد. پولکی انتهایی را که به سر شفت جوش داده شده را وارد لوله درام میکنیم و پولکی آزاد را به لبه درام جوش میدهیم.

با این کار شفت آزادانه داخل لوله درام حرکت میکند و میتوان از آن برای تنظیم فاصله درام از صفحه پلیت ها و فیکس کردن درام استفاده نمود. البته میتوانید برای این کار از اندکپ نو هم استفاده کنید. اندکپ های جدید نیازی به جوشکاری ندارند و به راحتی با یک پیچ به درام متصل میشوند. حال باید درام را به صفحه پلیت ها نصب کنیم. اگر موتور شما توبلار است، درون جعبه موتور قطعه ای به نام ستاره ای وجود دارد که آن را باید روی صفحه پلیت پیچ کنید. سپس انتهای موتور را وارد ستاره ای میکنیم خار آن را وصل میکنیم. در سمت دیگر پیچ های اندکپ را روی صفحه پلیت فیکس میکنیم. در موتورهای ساید، به جای اندکپ از بلبرینگ استفاده میشود که محل نصب آن روی صفحه پلیت ها مشخص شده است. حال کار نصب صفحه پلیت ها به پایان رسیده و پلیت ها آماده هستند.

نصب تیغه های درب روی شفت

 

پس از اطمینان از نصب صحیح و اصولی درام، برق موتور را وصل نموده و آن را تست میکنیم. حال نوبت سوار کردن تیغه ها روی شفت است.

تیغه های درون پک خود، معمولاً به صورت دسته های 5 تایی هستند، یکی از دسته ها را که میخواهیم در بخش بالایی کرکره قرار بگیرد، روی درام پیچ میکنیم. توجه داشته باشید که اگر تیغه شما از نوع قوس دار است، انحنای تیغه ها روی درام قرار بگیرد تا به راحتی در هنگام باز و بسته شدن، رول شود. حداقل 3 یا 4 تیغه روی درام قرار میگیرند که فاصه تیغه ها و اندازه آنها از قبل باید مشخص شده باشد و با پیچ به درام متصل شوند.  

توجه داشته باشید که در موتورهای توبلار، 60 سانتی متر اول لوله درام که در بخش زیرین آن موتور قرار گرفته است، نباید پیچ بسته شود. چرا که بستن پیچ منجر به آسیب دیدن موتور خواهد شد. برای این کار در فاصله 30 تا 60 سانتی متری، اولین تیغه را با تعدادی پیچ فیکس میکنیم تا محکم به درام وصل شود و سپس موتور را روشن میکنیم. به این صورت چند تیغه دور درام رول میشود و سپس دسته دوم تیغه ها را برای نصب برمیداریم و آنها را به صورت کشویی به تیغه های قبلی اضافه میکنیم. زمانی که این تیغه ها، با سری قبل تیغه ها هم راستا و تراز شدند، کپس ها را متصل میکنیم. برای فیکس کردن کپس ها میتوانید از پرچ 305 استفاده کنید.

مجدداً موتور را روشن میکنیم تا تیغه ها دور درام رول شوند و تیغه های جدید را مانند قبل به آن اضافه میکنیم. شاید به نظر برسد که تعداد بیشتری از تیغه ها را برای تراز کردن، انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که این کار، تراز کردن و فیکس کردن تیغه ها با یکدیگر را سخت میکند. هر بار که موتور را روشن میکنید و تیغه ها را با هم تنظیم میکنید، دقت داشته باشید که تیغه ها با هم در یک راستا و تراز باشند. این کار را تا آخرین دسته تیغه ها با دقت انجام دهید.

نصب ریل کرکره برقی و تنظیمات نهایی

 

 پس از اتمام نصب و فیکس کردن تیغه ها درون درام، نوبت نصب ریل کرکره برقی میرسد. ارتفاع ریل را از زمین تا جایی که بالاترین تیغه قرار گرفته است، اندازه گیری میکنیم. سپس یک شکاف 10 سانتی متری روی یک لبه ریل ایجاد میکنیم تا تیغه ها به راحتی وارد ریل شوند و در آن شروع به حرکت کنند. این شکاف را به سمتی که رول در آن سمت قرار گرفته است، کمی خم میکنیم و ریل را در جای خود قرار داده و به پروفیل آهنی فیکس میکنیم. پس از نصب ریل، موتور کرکره برقی را برای باز شدن کرکره و پایین آمدن تیغه ها روشن میکنیم و تیغه ها را به سمت ورودی ریل هدایت میکنیم. اجازه میدهیم که تیغه ها کاملاً به سمت پایین بیایند و سپس سوئیچ قطع کننده موتور که برای تنظیم ارتفاع از آن استفاده میکنیم را طوری تنظیم میکنیم که وقتی تیغه ها به زمین رسیدند، نیم دور اضافه باز شوند تا در صورت بسته بودن کرکره برقی، به موتور فشار نیاید.

این کار در بلند مدت باعث افزایش طول عمر موتور میشود. سوئیچ قطع کننده بالای موتور را طوری تنطیم کنید که حداقل یک یا دو تیغه اول، پس از توقف کرکره، در بالا درون ریل باقی بماند و از ریل کرکره خارج نشود. در این نقطه فرآیند نصب کرکره برقی به پایان رسیده و میتوانید کاور موتور ساید، جاقفلی برقی و یا هر سیستم امنیتی که برای کرکره در نظر گرفته اید، را نصب کنید و تست نمایید تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.

نصب مدارفرمان کرکره برقی

 

آخرین مرحله نصب کرکره برقی، نصب مدارفرمان است که به آن برد کرکره برقی یا رسیور کرکره برقی هم گفته میشود. در موتور توبلار، سیم آبی رنگ موتور به کانکتور com اتصال دارد و سیم قهوه ای و مشکی، به کانکتور up  و down متصل شده است. در قسمت دیگر آن نیز دو عدد LED و دو دکمه با نام هایTIME  و LERN تعبیه شده است. به این صورت که TIME دکمه تنظیم زمان است که حد بالا و پایین باز شدن کرکره را مشخص میکند. به عبارت دیگر با این دکمه میتوانید یک بازه زمانی برای باز و بسته شدن کرکره برقی مشخص نمایید. تا در صورتی که فراموش کردید کرکره برقی را ببندید؛ این درب برقی به صورت خودکار پس از اتمام بازه زمانی در نظر گرفته شده؛ بسته شود.

دکمه LERN برای پاک کردن حافظه مدارفرمان و یا Reset کردن آن استفاده میشود. همچنین از این دکمه برای کد دهی به ریموت های لرنی استفاده میشود. برای ریست کردن مدارفرمان کافیست این دکمه را به مدت 10 ثانیه نگهدارید؛ در این شرایط LED شروع به چشمک زدن میکند و پس از 10 ثانیه ثابت میشود و این نشان میدهد که حافظه مدارفرمان پاک شده است.

برای اتصال ریموت نیز کافی است دکمه LERN را فشار دهید و سپس دکمه باز شدن ریموت را همزمان فشار دهید. پس از چشمک زدن LED میتوانید مطمئن شوید که ریموت به درستی ست شده است. 

مزایای نصب کرکره برقی

 

کرکره برقی که به دلیل رول شدن در هنگام بسته شدن، به آن کرکره رول آپ هم گفته میشود، به عنوان یک درب اتوماتیک از مزایای بسیاری برخوردار است. مهمترین مزیت نصب کرکره برقی را میتوان امنیت آن دانست. از آن جایی که کرکره برقی از متریال آلومینیوم و فولاد ساخته میشود، ساختار قوی و محکمی دارد که ضد سرقت است و امنیت بسیار بالایی را برای ساختمان مورد نظر ایجاد میکند. از دیگر مزایای آن سهولت در استفاده است. به عبارت دیگر کرکره برقی با فشار دادن یک دکمه روی ریموت، به راحتی باز و بسته میشود و برای باز و بسته کردن آن نیازی به پیاده شدن از ماشین نیست.

زیبایی و تنوع در طرح و رنگ، از دیگر مزایای این درب برقی است. لازم به ذکر است که تیغه های کرکره برقی کاملاً قابل رنگ آمیزی و چاپ است. به این ترتیب شما میتوانید طرح و رنگ دلخواه خود را سفارش دهید و یا اطلاعات کسب و کار خود را روی آن چاپ نمایید تا در هنگام بسته بودن مغازه، از این نظر افراد به فروشگاه شما جلب شود و اطلاعات کسب و کار شما در اختیار مشتریان قرار گیرد.

مزیت دیگر این است که کرکره برقی به سمت بالا و پایین حرکت میکند و برای باز و بسته شدن؛ در اطراف فضایی نیاز ندارد. از این رو برای فضاهایی که با کمبود جا مواجه هستند؛ یک گزینه ایده آل به شمار می آید.

از دیگر مزایای این درب پر فروش این است که به دلیل استفاده از آلومینیوم و فولاد، تیغه ها در برابر تغییرات آب و هوایی کاملاً مقاوم هستند و نفوذ آب روی آنها تاثیری ندارد. از این رو به راحتی میتوانند در شهرهایی که میانگین بارش برف و باران در آنها زیاد است، نصب شوند. هزینه مقرون به صرفه، طول عمر بالا، زیبایی ظاهری و امنیت از دیگر مزایای این درب برقی هستند که به واسطه همین مزایا در بین مشریان محبوبیت بالایی دارند.

هزینه نصب کرکره برقی

 

حال که با مزایای نصب کرکره برقی و مراحل نصب آن آشنا شدید؛ شاید برایتان سوال باشد که هزینه نصب کرکره برقی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هزینه نصب کرکره برقی به عوامل مختلفی از جمله نوع تیغه، ارتفاع و دهنه ساختمان مورد نظر، دستمزد نصاب، تعداد درب ها، شهری که قرار است کرکره برقی در آن نصب شود و در نهایت مجموعه ای که برای استفاده از خدمات نصب به آن مراجعه نموده اید، دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه نصب میتوانید با مجموعه تهرون دُر تماس بگیرید و با در اختیار قرار دادن اطلاعات ساختمان و شهری که قرار است نصب در آن انجام شود، مشاوره دریافت نمایید.

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این محتوا درباره نصب کرکره برقی با شما صحبت کردیم. مراحل نصب را به شما آموزش دادیم و نیز مزایا و هزینه نصب کرکره برقی را توضیح دادیم. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را پیرامون نصب کرکره برقی در اختیار شما قرار داده باشد. برای استفاده از خدمان نصب حرفه ای کرکره برقی و انواع درب اتوماتیک میتوانید همین حالا با شماره ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ با مجموعه تهرون دُر تماس بگیرید و ضمن اطلاع از قیمت ها، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

طهرون در
درب های اتوماتیک شیشه ای، کرکره هوشمند، جک‌های پارکینگ، دوربین مداربسته، دزدگیر سقف متحرک، چتر، سایه های بان های دستی و برقی
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ج
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
میدان انقلاب، جمال زاده جنوبی، پلاک ۷۷
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به طهرون در می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین