در حال بارگذاری فایل ...
اپ طهرون دردسترسی آسان‌تر

درب آشیانه هواپیما

درب آشیانه هواپیما

آشیانه هواپیما محلی برای تعمیر، بررسی و سرویس های دوره ای است که برای انواع هواپیما در نظر میگیرند. درب آشیانه هواپیما، درب هایی بزرگ با عرض و ارتفاع زیاد هستند تا حدی که یک هواپیما بتواند به راحتی به داخل آشیانه ورود و خروج داشته باشد. درب آشیانه هواپیما، علاوه بر صنایع هوایی، میتواند برای کارخانجاتی که دارای انبار و سوله های بزرگ هستند، کارآمد باشد. این درب در انواع مدل های ریلی، بای فولد، پی وی سی دو لایه و باکس سکشنال، به منظور ورود و خروج هواپیما ساخته میشود. در این مطلب میخواهیم شما را با انواع درب آشیانه هواپیما آشنا کنیم. اگر قصد آشنایی و یا خرید درب آشیانه هواپیما را دارید، خواندن این مطلب به شما توصیه میشود. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع درب آشیانه هواپیما، میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید و ضمن اطلاع از قیمت درب آشیانه هواپیما، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

انواع درب آشیانه هواپیما

همانطور که اشاره کردیم؛ درب آشیانه هواپیما، انواع مختلفی دارد که برای کاربری های مختلف مناسب است. در ادامه انواع درب آشیانه هواپیما را به شما معرفی میکنیم تا برای انتخاب و خرید این درب، دید بازتر و اطلاعات دقیق تری داشته باشید.

 

  • درب آشیانه اسلایدینگ Sliding Hangar Door

درب آشیانه اسلایدینگ را میتوان قدیمی ترین و رایج ترین مدل های درب آشیانه هواپیما دانست. این درب همانطور که از نامش پیداست به صورت کشویی به طرفین باز و بسته میشود. ساختار این درب فلزی است و اتصالات آن به صورت آهنی انجام میپذیرد. این درب برای بخش هایی که با کمبود جا در اطراف درب برای باز و بسته شدن مواجه هستند، یک گزینه ایده آل است. قدرت بالا، کیفیت متریال ساخت، کارایی و طول عمر مفید، موجب پرفروش بودن درب آشیانه اسلایدینگ در بازار شده است.

 

  • درب آشیانه پی وی سی Fould up Hangar Door

یکی دیگر از انوع درب آشیانه هواپیما، درب فولد آپ است. این درب از دولایه پی وی سی تقویت شده، ساخته شده است و ساختاری فلزی دارد. در فواصل 1 تا 1.5 متری درب، پروفیل های مقاوم فولادی، تعبیه شده که مقاومت درب را افزایش میدهد. مهمترین ویژگی این درب و به طور کلی ویژگی ای که درب های آشیانه هواپیما باید از آن برخوردار باشند، مقاومت در برابر نیروی باد است. دلیل استفاده از قطعات پی وی سی در این درب نیز همین است. به عبارت دیگر قطعات PVC کنترل کننده بار باد وارد شونده به درب آشیانه هواپیما هستند.

 

  • درب آشیانه بیفولد Bifold Hangar Door

درب آشیانه بیفولد، یک درب تک لنگه و یا دو لنگه با ساختار فلزی است که ابعاد آن در حدود 30 متر در 10 متر در نظر گرفته میشود. این درب از ترکیب ساندویچ پنل و پلی کربنات تولید میشود که میتواند به لحاظ ظاهری با نمای ساختمان یا بنای مورد نظر در هماهنگی باشد. مکانیزم باز و بسته شدن درب آشیانه هواپیما، برای درب های بیفولد، به این صورت است که اگر درب تک لنگه باشد، به صورت 90 درجه باز میشود تا هواپیما بتواند به راحتی داخل و خارج شود. در صورتی که درب به صورت دو لنگه طراحی شده باشد، دو لنگه به صورت فولدینگ عمودی یا همان کتابی باز و بسته میشوند.

 

  • درب آشیانه هلیکوپتر کرنر Corner Hangar Door

یکی دیگر از نمونه های درب آشیانه هواپیما، درب هلیکوپتر کرنر است. این درب ساختاری مشابه با درب اسلایدینگ دارد و در آشیانه های مدرن، از مکانیزم کرنر استفاده میشود. این درب برای باز و بسته شدن به صورت ریلی حرکت میکند. به این صورت که کرنر در ریل به طرف دیوارهای جانبی، برای باز و بسته شدن در حرکت است. این درب فضای بسیار کمی را اشغال میکند و یک درب بسیار ایده آل، کم هزینه و کم جا است.

قابلیت های درب آشیانه هواپیما

در این بخش میخواهیم شما را با قابلیت های درب آشیانه هواپیما آشنا کنیم. چرا که پس از مطلع شدن از این قابیلت ها، خواهید دانست که این درب ارزش خرید بالایی دارد.

  • این درب دارای پمپ، شیر آلات و جک های هیدرولیک است و به صورت کاملاً اتوماتیک باز و بسته میشود.
  • یک الکتروموتور آلارم حرکتی قدرتمند برای تامین نیروی مورد نیاز درب در آن تعبیه شده است.
  • وجود شکاف کروم برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • وجود پکینگ های تولید آلمان با طول عمر بالا و پوشش دهی دقیق
  • برخورداری از سنسورهای بسیار دقیق برای تشخیص مانع در هنگام ورود و خروج هواپیما
  • دارای دو ریموت کنترل با قابلیت دسترسی تا 15 متر
  • برخورداری از سنشور ایمنی برای ورود به درب و توقف در هنگام تشخیص مانع
  • امکان کنترل نوسانات برق
  • دارای مدار 24 ولت برای جلوگیری از برق گرفتگی به دلیل نوسانات برق


 مواردی که به آنها اشاره کردیم؛ برخی از قابلیت های درب آشیانه هواپیما است. اگر مشخصات این درب را بررسی نمایید، خواهید دید که این درب ارزش خرید بالایی دارد.


فرآیند طراحی درب آشیانه هواپیما؛ نیازمند چه دانشی است؟

 

طراحی درب آشیانه هواپیما نیازمند دانش تخصصی و مطالعات مهندسی ویژه ای میباشد. در ادامه نیازمندی های طراحی این درب اتوماتیک را برای شما بازگو میکنیم:

  • محاسبه نوع سکشن ها بر اساس نوع کاربری درب برای صنایع مختلف
  • ساختار درب و نوع آلیاژ مورد نیاز برای ساخت درب
  • میانگین سرعت باد در منطقه
  • نوع هواپیما و عرض و ارتفاع ورودی
  • طراحی مکانیزم باز و بسته شدن درب بر اساس محدودیت های موجود

علاوه بر این سایر محاسبات برای انتخاب نوع ریل، یراق آلات و لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب درب آشیانه هواپیما نیازمند استفاده از تیم تخصصی است.   

مزایای درب آشیانه هواپیما

 

درب آشیانه هواپیما، مزایای زیادی دارد. در این بخش میخواهیم لیستی از مزایای درب آشیانه هواپیما به عنوان یک درب اتوماتیک که در صنایع مختلف کاربرد دارد، در اختیار شما قرار دهیم. این لیست به شما کمک میکند که در تصمیم گیری برای انتخاب و خرید درب، دقت بیشتری داشته باشید.

  • نصب و اجرای درب آشیانه هواپیما به سرعت انجام میشود.
  • سرعت باز و بسته شدن درب آشیانه هواپیما بالا است و تردد بسیار سریع انجام میشود.
  • باز و بسته شدن درب آشیانه هواپیما، سر و صدایی تولید نمیکند.
  • نصب درب آشیانه هواپیما بین 40 تا 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی میکند و مانع از هدر رفتن انرژی  میشود.
  • به دلیل عدم وجود ریل در ساختار درب آشیانه هواپیما، این گونه درب ها به ندرت دچار استهلاک و خرابی میشوند.
  • در ساختار درب آشیانه هواپیما کمترین میزان اتصالات استفاده شده است؛ به همین دلیل هزینه سرویس و تعمیر و نگهداری آن پایین است.
  • درب آشیانه هواپیما در مقایسه با سایر درب های اتوماتیک؛ قیمت مقرون به صرفه ای دارد و خرید آن منطقی به نظر میرسد.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، تنها بخشی از مزایای خرید درب آشیانه هواپیما است. این درب مزایای منحصر به فردی دارد که آن را به یک درب اتوماتیک بسیار کاربردی نه تنها در صنایع هوایی بلکه در سایر صنایع تبدیل کرده است.

مراحل اجرای درب آشیانه هواپیما

 

برای نصب و اجرای درب آشیانه هواپیما، میبایست در ابتدا سازه ای که قرار است درب در آن جا نصب شود، مورد بررسی قرار بگیرد. پس از بررسی های اولیه، با توجه شرایط و فضای موجود، درب و نگهدارنده درب طراحی میشوند. در مرحله بعدی، تخریب و گودبرداری انجام میشود و محل دقیق اجرای فونداسیون ریل های کف، مشخص میشود. اجرای درب پس از ریل گذاری، صورت میگیرد. سپس نوبت به نصب سازه های نگهدارنده درب میرسد. به این صورت که ستون های عمودی و المان های افقی در طرفین درب اجرا میشوند. طراحی و نصب سیستم های مکانیکی و الکترونیکی، برای باز و بسته شدن درب، جزو مراحل پایانی اجرای درب آشیانه هواپیما است. در آخرین مرحله نیز برای استحکام هرچه بیشتر درب، از پوشش های نورگیر از جنس پلی کربنات یا ورق های الکترواستاتیک استفاده میشود.   

نکات استفاده از درب آشیانه هواپیما

 

در این بخش میخواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که با رعایت آنها، درب آشیانه هواپیما عمر طولانی تری دارد و از استهلاک آن جلوگیری میشود. این نکات ساده و کاربردی را به خاطر بسپارید و در زمان استفاده از درب آشیانه هواپیما آنها را رعایت نمایید:

  • هنگام شستشو و نظافت درب آشیانه هواپیما، به طور ویژه از سنسورها مراقبت نمایید تا آب به درون آنها نفوذ نکند. به یاد داشته باشید که درب آشیانه هواپیما مکانیزم الکترونیکی دارد و نفوذ آب به بخش های داخلی این سیستم، منجر به بروز اختلال در عملکرد این درب هنگام باز و بسته شدن، خواهد شد.
  • سرویس دوره ای، یکی از کارهای واجبی است که توصیه میشود هر 6 ماه یکبار برای درب آشیانه هواپیما انجام شود. در واقع این سرویس کمک میکند که طول عمر درب افزایش پیدا کند و هزینه های ناشی از استهلاک و خرابی قطعات به حداقل برسد.

    اگر درب آشیانه شما دارای جک هیدرولیکی است، روغن کاری را در اولویت رسیدگی به درب قرار دهید. این کار باعث روان تر شدن عملکرد درب و جلوگیری از استهلاک آن خواهد شد.
  • ریموت درب، یکی از قطعات بسیار حساس و آسیب پذیر آن است، لذا توصیه میشود، از قرار دادن ریموت در محل های مرطوب و پر فشار یا قرار دادن در کنار سایر دستگاه های الکترونیکی خودداری نمایید.
  • از قرارگرفتن هر گونه مانع یا شی خارجی در مسیر ورود و خروج هواپیما به درب آشیانه، خودداری نمایید. در صورت قرار گرفتن مانع، سنسورها، باز وبسته شدن درب را متوقف نموده و این کار ضمن طولانی تر شدن پروسه ورود و خروج هواپیما از آشیانه، استهلاک سنسورها را افزایش میدهد.
  • به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از سقف آشیانه به منطور حرکت جرثقیل استفاده شود. این کار میتواند آسیب جدی به درب آشیانه هواپیما وارد کند به طوری که شاید مجبور به تعویض درب شوید و یا هزینه سنگینی برای تعمیر آن بپردازید.

قیمت درب آشیانه هواپیما

 

اگر برای خرید درب آشیانه هواپیما به بازار مراجعه کرده باشید و یا درب آشیانه هواپیما را در فروشگاه های اینترنتی جستجو کرده باشید، میدانید که قیمت درب اشیانه هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوان به نوع درب و ابعاد و مساحت آن، متریال استفاده شده برای ساخت درب، امکاناتی که در اختیار کاربر قرار میدهد، یراق آلات و کیفیت ساخت آن، کیفیت سیستم الکتریکال و مکانیکال درب، موتور درب آشیانه هواپیما و در نهایت برند تولید کننده درب، اشاره کرد. به ویژه اینکه برخی از سکشن های درب آشیانه هواپیما جزو کالاهای وارداتی میباشد که قیمت آنها با ارز محاسبه میشود و با نوسانات قیمت دلار، دچار تغییر قیمت میشوند. لذا برای اطلاع از قیمت درب آشیانه هواپیما، پیشنهاد میشود با کارشناسان مجموعه طهرون در تماس بگیرید. همچنین برای اینکه خرید مناسبی را تجربه نمایید، بهتر است بودجه ای که برای خرید درب آشیانه هواپیما در نظر گرفته اید را مشخص نمایید، در این صورت برخی از گزینه ها خود به خود حذف میشوند و شما انتخاب راحت تری پیش رو خواهید داشت.

خرید درب آشیانه هواپیما

 

برای خرید درب آشیانه هواپیما استاندارد و با کیفیت، بهترین کار خرید از نمایندگی مجاز این کالا است. لذا اگر به دنبال خرید یک درب مناسب هستید، خرید درب آشیانه هواپیما را از مجموعه طهرون در به شما پیشنهاد میکنیم. در این مجموعه انواع درب آشیانه هواپیما با کاربری های متنوع برای صنایع مختلف، با ساختار استاندارد و با کیفیت عرضه میشود. مشتریان میتوانند بر اساس سلیقه و بودجه ای که برای خرید درب آشیانه هواپیما در نظر گرفته اند، درب مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایند. در این مجموعه کلیه کالا ها با ضمانت اصالت کالا، گارانتی و خدمات پس از فروش به همراه آموزش نحوه استفاده از کالا به مشتریان ارائه میشود. همچنین مشتریان میتوانند از خدمات مشاوره رایگان برای راهنمایی و تجربه خرید عالی، بهرمند شوند.   

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این مطلب درباره انواع درب آشیانه هواپیما با شما صحبت کردیم. مدل های مختلف درب آشیانه هواپیما را معرفی نمودیم و کاربردهای درب آشیانه هواپیما در صنایع مختلف را بیان کردیم. مزایای خرید درب آشیانه هواپیما را برای شما برشمردیم و در نهایت به فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت درب آشیانه هواپیما اشاره کردیم. بهترین مرکز خرید درب آشیانه هواپیما را به شما معرفی نمودیم. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را درباره قیمت درب آشیانه هواپیما در اختیار شما قرار داده باشد. برای خرید درب آشیانه هواپیما میتوانید روی مجموعه طهرون در حساب کنید. 

طهرون در
درب های اتوماتیک شیشه ای، کرکره هوشمند، جک‌های پارکینگ، دوربین مداربسته، دزدگیر سقف متحرک، چتر، سایه های بان های دستی و برقی
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ج
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
میدان انقلاب، جمال زاده جنوبی، پلاک ۷۷
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به طهرون در می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین