در حال بارگذاری فایل ...
اپ طهرون دردسترسی آسان‌تر

تعمیر موتور کرکره برقی

تعمیر موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی یکی از اجزای اصلی و اساسی در سیستم کرکره برقی است و نقش بسیار مهمی در بالا و پایین رفتن تیغه ها و کارکرد صحیح کرکره برقی دارد. موتورهای کرکره برقی موجود در بازار چه از نوع موتور ساید و چه از نوع موتور توبلار، هر دو عمر مفید بالایی دارند. اما در برخی موارد به دلیل استفاده نامناسب و یا عدم رسیدگی و سرویس، ممکن است دچار خرابی شوند. در چنین صورتی به خدمات تعمیر موتور کرکره برقی نیاز دارید. در این مطلب میخواهیم شما را با نحوه تعمیر موتور کرکره برقی آشنا کنیم. پس اگر به این موضوع علاقه دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین اگر با مساله خرابی موتور کرکره برقی مواجه شده اید و نیاز به تعمیر موتور کرکره برقی دارید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید و از کارشناسان تهرون دُر مشاوره رایگان دریافت کنید.

اجزای موتور کرکره برقی

 

برای اینکه بتوانید موتور کرکره برقی را تعمیر کنید، در ابتدا لازم است با اجزای مختلف این دستگاه آشنا شوید. به طور کلی دو نوع موتور کرکره برقی در بازار وجود دارد: موتور توبلار کرکره برقی و موتور ساید کرکره برقی. برخی اجزای اصلی در هر دو موتور مشترک هستند. موارد زیر قطعاتی هستند که هم در موتور ساید و هم در موتور توبلار وجود دارند:

 

  • مدار الکتریکی موتور کرکره برقی

مدار الکتریکی موتور کرکره برقی همانطور که از نامش پیداست، وظیفه قطع و وصل کردن برق به موتور و همچنین کنترل برق ورودی و خروجی به سیستم موتور را بر عهده داد. مدار الکتریکی یکی از بخش های مهم موتور است و در صورتی که دچار خرابی و اختلال شود، موتور به درستی کار نمیکند. لذا در صورت مشاهده خرابی و اختلال در مدار الکتریکی موتور کرکره برقی، این قسمت باید به سرعت عیب یابی و تعمیر شود. مدار الکتریکی در قسمت بالایی موتور قرار گرفته است.

 

  • درپوش و سر موتور کرکره برقی

همانطور که اشاره کردیم مدار الکتریکی که یک قطعه حساس است؛ در قسمت فوقانی موتور قرار گرفته است. این قطعه از حساسیت بالایی برخوردار است. لذا برای محافظت از آن در برابر ضربه، فشار و یا نفوذ آب، یک درپوش یا کلاهک در نظر گرفته شده است. برای تعمیر موتور کرکره برقی، در ابتدا باید کلاهک یا همان درپوش برداشته شود تا امکان دسترسی به قطعات و قسمت های داخلی موتور امکان پذیر باشد. استفاده از درپوش همچنین باعث زیبایی ظاهری موتور هم میشود.

 

  • سیم پیچ موتور کرکره برقی

کلیه موتورهای موجود در بازار چه از نوع ساید باشند و چه از نوع توبلار، دارای سیم پیچ میباشند. در واقع سیم پیچ یک بخش استوانه ای است که در موتور قرار گرفته و باعث افزایش تاب آوری موتور در برابر گرمای ایجاد شده از روشن شدن موتور میشود. سیم پیچ ها از نوع مسی و آلومینیومی هستند که سیم پیچ های مسی به واسطه بالاتر بودن ظرفیت حرارتی عنصر مس، تاب آوری و دوام بالاتری دارند. در صورتی که سیم پیچ دچار اختلال و به هم ریختگی شود، باید از یک تکنسین حرفه ای برای رفع مشکل کمک بگیرید.

 

  • کلاچ ترمز، خلاص کن زنجیری و دسته اهرم خلاص کن موتور کرکره

در موتور کرکره برقی قسمتی به نام زنجیر خلاص کن وجود دارد. این قسمت زمانی استفاده میشود که برق قطع شده باشد و استفاده از کرکره برقی به صورت اتوماتیک وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی باید موتور با استفاده از زنجیر خلاص کن، به حالت دستی درآید و درب به صورت دستی باز و بسته شود. در هنگام تعمیر موتور کرکره برقی، بررسی صحت این قطعه نیز ضروری خواهد بود.

 

  • لیمیت سوئیچ موتور کرکره برقی

لیمیت سوئیچ که به آن میکروسوئیچ هم گفته میشود، برای تنظیم حد بالا و پایین کرکره به کار میرود. در موتورهای ساید این قطعه را برای تنظیم ارتفاع بالا و پایین موتور استفاده میکنند. در صورتی که تنظیم ارتفاع کرکره به هم خورده باشد و یا در موتور کرکره اختلالی پیش آمده باشد، برای تعمیر موتور کرکره برقی لازم است این قطعه نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

 

  • گیربکس موتور کرکره رول آپ

یکی از مهمترین بخش ها در موتور کرکره برقی؛ گیربکس آن است. گیربکس در واقع وظیفه انتقال قدرت از موتور به صفحه پلیت را بر عهده دارد. با انتقال این نیرو به صفحه پلیت، تیغه های کرکره به سمت بالا و پایین هدایت میشوند و در نهایت کرکره برقی باز و بسته میشود. برای تعمیر کرکره برقی این بخش را حتماً مورد بررسی قرار دهید.

 

  • کلید دستی یا شاسی اضطراری

برخی از مدل های کرکره برقی، دارای سیستم ups یا همان برق اضطراری هستند. در واقع یو پی اس برق مورد نیاز برای باز و بسته کردن کرکره برقی به صورت اتوماتیک را ذخیره میکند تا در صورت قطع شدن برق و یا بروز اختلال در سیستم برق، بتوانید کرکره برقی را به صورت اتوماتیک باز و بسته نمایید. اما برخی از کرکره ها فاقد سیستم یو پی اس هستند. این نوع کرکره ها از سیستم کلید دستی برای تبدیل کرکره از حالت اتوماتیک به دستی استفاده میکنند. اگر موتور کرکره برقی نیاز به تعمیر دارد، لازم است کلید دستی یا شاسی اضطراری قرار گرفته روی موتور نیز بررسی شود. معمولاً موتورهای توبلار دارای کلید دستی هستند.

انواع موتور کرکره برقی

 

همانطور که اشاره کردیم در بازار به طور کلی دو نوع موتور کرکره برقی وجود دارد: موتور توبلار کرکره برقی و موتور ساید کرکره برقی. شاید برایتان سوال باشد که این دو موتور چه تفاوت هایی با هم دارند و هر یک برای چه کاری استفاده میشوند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم:

 

  • موتور توبولار کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی برای درب هایی که دارای دهنه یا عرض کم هستند، ارتفاع درب زیاد نیست، تیغه ها سنگین نباشد و تعداد تردد زیاد نباشد مناسب است. همچنین نصب موتور توبلار برای پنجره هایی که روی آن کرکره برقی نصب شده، یک گزینه ایده آل و مقرون به صرفه میباشد. همچنین به دلیل ظرافت ظاهری، فضای کمی را اشغال میکند و برای اماکنی که با کمبود جا مواجه هستند؛ مناسب میباشد.

 

  • موتور ساید کرکره برقی

اما اگر عرض یا دهنه ساختمان مورد نظر شما زیاد باشد، تیغه ای که انتخاب نموده اید سنگین باشد، ارتفاع محلی که قرار است کرکره برقی در آن نصب شود زیاد باشد و در نهایت میانگین تردد در شبانه روز از محل مورد نظر زیاد باشد، باید به سراغ موتور ساید کرکره برقی بروید.

این موتور در مقایسه با نوع توبلار کمی گران تر است. اما قابلیت نصب ups یا همان برق اضطراری را دارد و تنها تفاوت اصلی موتورساید و موتور توبولار در این است که موتور ساید در بیرون شفت کرکره برقی نصب میشود، در حالی که موتور توبولار درون شفت کرکره برقی نصب میشود.

تعمیر انواع موتورهای کرکره برقی

 

موتور توبلار و موتور ساید هر دو لوازم برقی تخصصی و حساسی هستند که برای تعمیر آنها حتماً و اکیداً باید از یک تکنسین ماهر و حرفه ای کمک بگیرید. به عبارت دیگر به هیچ وجه توصیه نمیشود برای تعمیر موتور کرکره برقی شخصا و خودسرانه وارد عمل شوید و یا تعمیر موتور کرکره برقی را به دست یک فرد بی تجربه و مبتدی بسپارید. چرا که ممکن است وضعیت خراب موتور کرکره برقی بدتر شود؛ دیگر قابل تعمیر نباشد و مجبور به تعویض و خرید یک موتور کرکره برقی نو شوید! این موضوع هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد نمود.

قبل از شروع فرایند تعمیر کرکره برقی، حتماً برق ساختمان را قطع کنید تا خطراک احتمالی به حداقل برسد. همچنین پس از تعمیر از سالم بودن موتور کرکره برقی اطمینان حاصل نمایید. برای استفاده از خدمات تعمیر موتور کرکره برقی میتوانید همین حالا با شماره ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای مجموعه تهرون در استفاده نمایید. 

چه زمانی موتور درب کرکره برقی نیاز به تعمیر دارد؟

 

شاید برایتان سوال باشد که چه زمانی موتور کرکره برقی به تعمیر نیاز دارد. به عبارت دیگر نشانه های خرابی موتور کرکره برقی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورتی که یکی از نشانه های زیر را در کرکره برقی خود مشاهده کردید؛ بدانید که موتور کرکره برقی دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر میباشد.

 

  • باز و بسته شدن کرکره برقی با صداهای ناهنجار همراه باشد

اگر در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی، صداهای ناهنجاری به گوش شما میرسد، بدانید که مشکلی در موتور کرکره برقی رخ داده است. این مشکل میتواند مربوط نصب غیر حرفه ای موتور کرکره برقی، تراز نبودن تیغه ها با هم و برخورد آنها در هنگام باز و بسته شدن، آهن کشی نادرست و غیر استاندارد، آهن کشی اشتباه و یا برهم خورد تنظیمات موتور باشد. لذا با مشاهده چنین مواردی، از یک تکنسین حرفه ای بخواهید موتور کرکره برقی شما را بررسی نماید.

 

  • کرکره برقی بالا نمیرود

موتورهای کرکره برقی دارای قدرت های مختلفی هستند. در صورتی که در هنگام خرید، به مواردی مانند عرض یا دهنه ساختمان، ارتفاع ساختمان، تعداد و جنس تیغه ها و تعداد تردد در شبانه روز توجه نکنید؛ ممکن است موتوری را خریداری کنید که برای نیاز شما مناسب نباشد. در این صورت موتور پس از مدتی دچار استهلاک و خرابی میشود و نیاز به تعمیر دارد. به عنوان مثال اگر وزن تیغه های شما سنگین است و یا تردد در ساختمان شما زیاد است، موتور ساید برای شما مناسب است و موتور توبلار مناسب نیست.

 

  • استفاده دستی از کرکره برقی با اختلال همراه است

اشاره کردیم که در برخی موارد در هنگام قطع شدن برق و یا بروز اختلال در سیستم برق، مجبور به تبدیل حالت کرکره برقی به حالت دستی و استفاده دستی از آن هستید. اگر زمان استفاده از کلید دستی و حالت دستی، دچار مشکل هستید و کرکره برقی به راحتی باز و بسته نمیشود، میتواند دلایلی مانند فشار زیاد، وزن بالای تیغه و عدم تناسب آن با موتور و تراز نبودن تیغه ها داشته باشد.

 

سرعت باز و بسته شدن درب تنظیم نباشد.

تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی و حتی حالت بازه زمانی خودکار باز و بسته شدن، بر عهده مدارفرمان کرکره برقی است. اگر در هنگام باز و بسته شدن؛ متوجه شدید که سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی تنظیم نیست و یا از تنظیم خارج شده است، احتمالا مدارفرمان دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد. همچنین ممکن است وجود مشکلی در موتور، باعث بروز این خرابی شده باشد. لذا در چنین شرایطی لازم است تکنسین حرفه ای و تعمیرکار موتور کرکره برقی، سیستم شما را بررسی و عیب یابی کند.

نکات مهم نگهداری از موتور کرکره برقی

 

در ایبن بخش میخواهیم نکات مهم، کاربردی و البته ساده ای را به شما آموزش بدهیم که رعایت آنها باعث خراب نشدن و طولانی شدن عمر موتور کرکره برقی خواهد شد.

  • نظافت، روغن کاری و سرویس به موقع و دوره ای، باعث طولانی شدن عمر کرکره برقی میشود و از استهلاک و خرابی آن جلوگیری میکند.
  • در هنگام شستشوی کرکره برقی حتماً مواظب باشید آب به درون آن نفوذ نکند.
  • برای حفاظت از بدنه موتور کرکره برقی و نیز جلوگیری از دسترسی سارقان و افراد غیر متخصص، از کاور موتور ساید کرکره برقی استفاده نمایید.

مواردی که به آنها اشاره کردیم؛ عمر موتور را افزایش میدهد و از استهلاک آم جلوگیری میکند. اما در صورت مشاهده نشانه های خرابی موتور کرکره برقی، حتما و اکیداً به تکنسین فنی و تعمیرکار موتور کرکره برقی مراجعه نمایید.

تعمیرات موتور کرکره برقی در مجموعه تهرون دُر

 

مجموعه تهرون دُر به پشتوانه کادر فنی مجرب و سال ها تجربه در فروش، پشتیبانی و تعمیر انواع کرکره برقی، آماده ارائه انواع نصب کرکره برقی، نصب موتور کرکره برقی، تعمیر کرکره برقی، تعمیر موتور کرکره برقی و تعویض قطعات کرکره برقی میباشد. این مجموعه آماده اراه خدمات نصب و تعمیر به مشتریان عزیز در تهران و فروش انواع قطعات و یراق آلات به سراسر ایران میباشد.

در صورت بروز انواع اختلال و خرابی میتوانید مشکل خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ با این مجموعه در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین هزینه و عالی ترین کیفیت، عیب یابی و تعمیر انجام شود.

هزینه تعمیر موتور کرکره برقی

 

شاید برایتان سوال باشد که هزینه تعمیر موتور کرکره برقی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هزینه تعمیر موتور کرکره برقی به عوامل مختلفی از جمله میزان و شدت خرابی، قطعه قابل تعمیر، قطعه نیازمند تعویض، نوع موتور، دستمزد تعمیرکار و در نهایت مجموعه ای که برای دریافت خدمات تعمیر موتور کرکره برقی به آن مراجعه نموده اید، دارد. لذا برای اطلاع از هزینه تعمیر میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۲۱۵۴۵۰ تماس بگیرید و اط هزینه دقیق مطلع شوید.

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این محتوا درباره دلایل خرابی موتور کرکره برقی، اجزای موتور کرکره برقی و تعمیر انواع موتور کرکره برقی با شما صحبت کردیم. همچنین اشاره نمودیم که موتور ساید و موتور توبلار کرکره برقی هر دو لوازم برقی بسیار حساس و تخصصی هستند و در صورت خرابی باید توسط تعمیرکار حرفه ای، مورد تعمیر قرار بگیرید. در ادامه نکاتی را برای بیشتر شدن طول عمر موتور کرکره برقی و جلوگیری از خرابی عنوان نمودیم. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را درباره تعمیر موتور کرکره برقی در اختیار شما قرار داده باشد. همچنین در صورت خرابی موتور کرکره برقی میتوانید به مجموعه تهرون در مراجعه نموده و از خدمات حرفه ای استفاده نمایید.

طهرون در
درب های اتوماتیک شیشه ای، کرکره هوشمند، جک‌های پارکینگ، دوربین مداربسته، دزدگیر سقف متحرک، چتر، سایه های بان های دستی و برقی
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ی
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
د
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
س
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
چ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
پ
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
ج
۰۹:۰۰ - ۲۱:۰۰
میدان انقلاب، جمال زاده جنوبی، پلاک ۷۷
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به طهرون در می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین